Kun en minä vaan halua enää elää näin. En halua tehdä töitä ihmisten keskellä, metelissä, tulla keskeytetyksi alati, puhua vieraiden ihmisten kanssa, mennä kiireen takia huonosti valmistautuneena tärkeisiin kokouksiin sopimaan yhteistyökuvioista, vaikka kaiken sovitun prosessointi alkaa päässäni vasta vuorokauden päästä kokouksesta. En halua syödä yhdessä ihmisten kanssa, tehdä ryhmätöitä jotka vaativat sosialisointia ja nopeita ratkaisuja vieraassa porukassa. En jaksa meteliä ja kovaan ääneen kälättäviä ihmisiä.

Haluan kaiken uuden edessä ottaa askeleen taaksepäin ja tutkia uutta ennen siihen säntäämistä. Haluan hitaita aamuja, hyvin nukuttuja öitä, luontoa, liikuntaa, yksin olemista ja rakkaiden ihmisten läheisyyttä omilla ehdoillani. Haluan upota omaan sisäiseen maailmaani ja kellua siellä kynä kädessä päiväkirjan ja hyvän musiikin äärellä. Haluan rakenteita ja selkeyttä päiviini. Minulle on annettu kuuntelemisen lahja. Aion kuunnella itseäni ja omaa tahtoani tarkemmin kuin ennen. Aion aloittaa sen tänään.

Tiedän, etten ole ujo. Olen arka uusien ihmisten seurassa, mutta tiedän kuka olen enkä pelkää näyttää sitä. Useat ihmiset ärsyttävät minua, enkä minä heille halua paljastaa itsestäni kuin pienen osan.  Olen suorittanut sosiaalisia tilanteita ja koittanut vältellä tarkkailijan rooliani. Aikaisemmin olen halunnut miellyttää kaikkia ja tulla hyväksytyksi kaikkialla. En halua enää. Minulle on aivan sama, mitä joku on mieltä minusta, kunhan vain itse osaan perustella itselleni tekoni ja valintani. Ja minähän osaan.

*huoh* Olisinpa tajunnut tämän paljon aiemmin. Olisinpa uskaltanut myöntää itselleni, etten ole ekstrovertti kaikkien kaveri ja aina valmis suin päin kaikkeen uuteen ja outoon. Olisinpa ymmärtänyt tarvitsevani yksin oloa ja venymättömyyttä työajoissa. Olisinpa tajunnut, etten ole tyhmä, kun prosessoin hitaasti kokouksissa sovittuja asioita ja tajunnut, että tarvitsen paljon valmistautumisaikaa sekä kynän ja paperin ilmaistakseni itseäni parhaiten.

Onneksi tajusin sen nyt. Olen jo paljon onnellisempi kuin pitkään aikaan!