Ilmoittaudu, sinä pahantahtoinen, pikkusieluinen ja kateellinen pikkupomo! Olet sukupuoleltasi nainen, lähestymässä keski-ikää, mukavasti koulutettu ja keskiluokkaisesti elävä oman työsi ammattilainen. Koet olevasi korvaamaton ja haluat eliminoida ympäristöstäsi kaikki uhkatekijät, jotka voivat vaarantaa ammattitaitosi ja arvostuksesi työyhteisössäsi.

Minä törmäsin eilen taas tuollaiseen tyyppiin. Näiden takia olen vaihtanut työpaikkaa ainakin kahdesti. On niin vaikeaa löytää naispuolista pomoa, joka ei haluaisi kyykyttää minua. Eilen se tehtiin olemalla huomioimatta minulle tärkeä työvuorojen vapaatoive. Ei vaan haluttu antaa minulle yhtä toivomaani vapaapäivää kolmen viikon listassa. Yksi päivä 21:stä päivästä - luulisi, ettei olisi ihan mahdotonta. Olin laittanut toiveeni noin 1,5 kk aiemmin toivelistaan, ja jotenkin se nyt oli jäänyt huomiotta uudessa listassa. Minulle ei vastattu kirjallisesti pyyntööni saada vapaapäivä hyvissä ajoin toivomalleni listalle. Hassua kyllä, muiden toiveet oli huomioitu. Edellisessä listassa jouduin vääntämään, että sain yhden toiveeni kolmesta läpi. Yksi tärkeä koulutus minulta on evätty vedoten siihen, että jonkun täytyy olla töissä kun muut ovat koulutuksessa.

Nyt mennään oikeasti niillä rajoilla, ettei ala napsua. Huonoa johtamista ja epäreilua kohtelua minä en vain siedä. Enkä kateutta. Ihme pikkusielut.

Elämässä muistaakseni on onneksi myös jotain muuta kuin työ <3 Se makaa nyt kipeänä tuolla makuuhuoneessa. Se on ihana <3

IMG_1052.jpg
Ovelaa