Heipä vaan.

Kävin eilen töiden jälkeen vähän jouluostoksilla ja ostin siinä samalla itselleni pari kirjaa. Toinen on Olga Temosen ruokakirja ja toinen ikisuosikkini Anna-Leena Härkösen uusin, Kaikki oikein. Tätä jälkimmäistä innostuin lukemaan eilen, ja ainakin alku on ollut taattua laatua. En malta odottaa, että pääsen tänään töistä kotiin jatkamaan lukuja.

Unirytmit on jotenkin ihan sekasin ja olen kuulemma tosi levoton öisin. Mistäs minä sitä itse tietäisin, mutta armas puolisoni on informoinut minua häirinnästä (ei seksuaalisesta :(). Aamuvuoroihin tullessa kello soi jo ennen viittä, ja sitä univajetta korjailen aina parin tunnin päikkäreillä. Eilen olin niin sekaisin, etten herännyt oman herätyskelloni ääneen vaan nukkua porskutin tunnin pidempään kuin oli tarkoitus. Sitten ei tullut illalla uni silmään. Join iltani iloksi kupin teetä ja sekös sitten herätti mut keskellä yötä. Sain nukutuksi ehkä jonkun neljä tuntia. Eli päikkäreille taas tänäänkin.

Huomenna on onneks vapaapäivä. Joulutontun juttuja touhuilen, lahjoja ja muuta sellasta. Vähän ankeetahan toi on kun ei oo lunta, mutta ei oo eka talvi ku näin. Ehkä myöskin uus työpaikka on vähentäny mun syysahdistusta, kun se yleensä vie mielen maahan viimeistään tässä vaiheessa vuotta. Nyt on masentanu vaan tää vaippakansalaisena oleminen (a.k.a. menkat). Kenties siihenkin tulee muutos viikon lopulla. Sormet ristiin.

IMG_1098.jpg
Sillälailla.